Rybárske potreby rybarovsvet.sk

Číslo 8/2010

Slovenský rybár

Vyšlo: 21.07.2010

3 Príhovor - Vyhovuje vám azda súčasný stav?, 6 RUSKÝ TRAKTOR Z JELKY, 10 Neskutočný výlet do Maroka 1. časť, 14 Zakončenie ako sa patrí, 16 Správne zaobchádzanie s rybou, 18 Lov kaprov v blízkosti brehu, 22 Najťažší šupinač na svete - 39,9 kg, 25 PRÍVLAČOU NA PSTRUHY OD A PO Z 4. časť, 28 Prívlač s multiplikátorom:Nové dimenzie lovu dravcov, 32 Bodkované rodeo…1. časť, 36 Elita v prívlači, 40 Pstruhové strímre, 40 Uhol pohľadu, 46 MS LRU mucha – rieka San, Poľsko - MÁME BRONZ Z MAJSTROVSTIEV SVETA!, 50 Skalička, raj jazerných muškárov, 53 Katalog mušiek 2010, 60 Retro - O lovení sumca - hrča, 68 Sen o účasti na World carp classic!, 72 Redakčný test: Dravce na plavák, 74 Byť čo najbližšie k rybám - Redakčný rozhovor, 78 Predstavujeme: Rybárske kreslá, 80 Umelci na udici- „Najradšej chytám naľahko“, 80 NIEKEDY STAČÍ EURO, 82 Aktuality - Majstrovstvá Slovenska žien a m užov 2010 – Nitra, Prvenstvo pre SENSAS, 84 Mäkkýše sladkovodných ekosystémov, 90 Zamerané na podustvy 1. časť, 94 Zábavné gombíky - Minipelety ako univerzálna nástraha, 98 V letnej záplave 2. časť, 102 Sumec africký - nový obyvateľ našich vôd, 104 Rekordy roka 2010, 106 Detské rybárske preteky 2010 v Kameníne, 108 Nenápadní obyvatelia chladných vôd, 109 Revír mesiaca: VN Strážov, 110 Novinky na trhu, 114 Burza,

Príhovor - Vyhovuje vám...

Príhovor - Vyhovuje vám azda súčasný stav?

V minulom roku som bol na rybách v Slovinsku. Rovnako ako u nás platí na danom revíri časové obmedzenie lovu. Každý večer sme si s priateľom nastavili budík na mobilnom telefóne. Po štyroch dňoch sa mi mobil vybil,...

Dôvod, prečo som sa začal zapodievať ulovením jesetera, bol prostý. Jeseter mi ako druh chýbal v tom mojom pomyselnom „herbári“, kde sa už – obrazne povedané – „presúša“ nejeden druh. Ohľadom jesetera však...

Neskutočný výlet do...

Neskutočný výlet do Maroka 1. časť

Ďalší deň ráno prichádza ovocie tvrdej práce. Na najbližší prút mám razantný záber. Vlasec drhne o hranu, skáčem do lode a zdolávam ďalšieho velikána. Podobný súboj ako včera, tentoraz však mám na všetkých...

Pridvihujem prút, cítim odpor, chvíľa pre môj adrenalín je tu. Počas okamihu som sa stal doterajším kráľom lovu, keď sa na podložke ocitol asi 8-kilový a 73 cm dlhý kaprík. Šup späť a pozdravuj ocka. Bez mikiny a bundy...

Správne zaobchádzanie...

Správne zaobchádzanie s rybou

Každá ryba, či malá, alebo veľká, je živý tvor, a preto si zaslúži, aby sme sa k nej správali ohľaduplne a s úctou. Ako by teda mal správny rybár zaobchádzať s ulovenou rybou? V tomto článku sa dozviete všetko...

Pri jednej z mojich ostatných návštev pri vode som začal rozmýšľať nad spôsobom lovu, ktorý mi je veľmi blízky, a ktorý, pokiaľ mi to podmienky pri vode dovoľujú, praktizujem veľmi často. Je to lov kapra...

Najťažší šupinač na...

Najťažší šupinač na svete - 39,9 kg

Ako prvú som uvidel časť chvostovej plutvy kapra. Celkom veľká ryba, pomyslel som si, vošiel som do vody až po pás, aby som s udicou vykryl väčší uhol a nejako dostal kapra z trstiny. Fungovalo to. Priamo predo mnou vo...

» viac »

PRÍVLAČOU NA PSTRUHY OD...

PRÍVLAČOU NA PSTRUHY OD A PO Z 4. časť

V ďalšom pokračovaní seriálu si pohovoríme o mojej najobľúbenejšej nástrahe, ktorou sú voblery. Uvediem hlavné faktory ovplyvňujúce ich výber a všetko podstatné, čo by sme mali vedieť ešte pred ich kúpou....

Prívlač...

Prívlač s multiplikátorom:Nové dimenzie lovu dravcov

Pri potulkách za našimi predátormi ste sa určite ocitli aspoň v podobnej situácii: po príchode na lovné miesto zisťujete, že voda je hlboká len niekoľko desiatok centimetrov a dno je posiate prekážkami, či vodnými...

Tento príbeh sa začal písať niekedy minulý rok, keď sa mi ozval Karel na jednom českom rybárskom fóre po uverejnení pár fotiek obrovských pstruhov. Niektorí z vás už čítali o mojich rybárskych začiatkoch v Írsku,...

Prívlač sa dostáva v ostatnom čase na výslnie športového rybolovu. Svedčí o tom nielen rastúci počet priaznivcov tohto odvetvia, ale aj viac záujemcov o pretekársku prívlač. V Slovenskom RYBÁROVI sme si už predstavili...

Lov pstruhov na strímer sa od klasického lovu na suché a mokré mušky mierne líši. Strímer napodobňuje malú rybičku alebo iné živočíchy, ako sú napríklad pijavice alebo veľké druhy nýmf. Strímer je ako nástraha...

Vlna sa pohybovala z jednej strany na druhú, cik-cak, nekontrolovateľne menila smer, hostina vrcholila. To bola tá správna chvíľa, správny čas a ja som bol na správnom mieste. Keď moja napodobenina jemne dosadla na hladinu...

» viac »

MS LRU mucha – rieka San,...

MS LRU mucha – rieka San, Poľsko - MÁME BRONZ Z MAJSTROVSTIEV SVETA!

Netrpezlivo sme očakávali na výsledky a kombinovali. Vedeli sme, že Česi a Francúzi finišovali veľmi dobre a prechytali nás v poslednom kole, ale vieme aj to, že Poliakom sa v poslednom kole vôbec nedarilo a urobili...

Skalička, raj jazerných...

Skalička, raj jazerných muškárov

Buď pochválený nápad Radka Svačinu urobiť zo zavlažovacej vodnej nádrže súkromný rybársky revír. Skaličku mám naozaj rád a patrí medzi moje najobľúbenejšie „stojáky“. Je pre mňa synonymom začiatku jazernej...

AP Emerger, Burgin Bugger, Red Hot Nymph, VF Olive Dun

» viac »

Retro - O lovení sumca -...

Retro - O lovení sumca - hrča

Mnohí rybári si ani nevedia predstaviť jaké množstvo a jaké veľké exempláre sumcov žije v našich slovenských vodách. Niektorí šťastliví rybári sa síce môžu pochváliť krásnymi úlovkami sumcov, ale tých je veru...

Sen o účasti na World...

Sen o účasti na World carp classic!

Od začiatku nového roka som každodenne sledoval internetové stránky priehrady Palotas, aby som náhodou neprepásol registráciu na pripravované veľké preteky. Očakával sa veľký záujem zo strany pretekárov, nakoľko išlo...

» viac »

Redakčný test: Dravce na...

Redakčný test: Dravce na plavák

Krátkodobý lov na plavák je veľmi zábavný spôsob a skvelé oživenie rybačky. Vyskúšali sme dva odlišné systémy a úspech nenechal na seba dlho čakať. V augustovom čísle vám prinášame dva systémy na lov dravcov...

Byť čo najbližšie k...

Byť čo najbližšie k rybám - Redakčný rozhovor

Podvodné fotografie Petra Hofierku sú čoraz populárnejšie. Objavujú sa v našom magazíne, kolujú na internete, návštevníci tohtoročnej Carp Show v Bratislave si mohli vychutnať celý film o fotografickom „love kaprov“....

Predstavujeme: Rybárske...

Predstavujeme: Rybárske kreslá

V minulom čísle nášho magazínu sme vám predstavili bivaky. V tomto čísle sa budeme venovať rybárskym kreslám, ktoré idú ruka v ruke s ležadlami a bivakmi. V letných mesiacoch sú tieto výrobky veľmi vyhľadávané,...

Umelci na udici-...

Umelci na udici- „Najradšej chytám naľahko“

Nedávno sme mali na udici Kaperka a polovica prázdnin na veľký žiaľ nášho poteru je v pr… no tam, kde chrbát stráca svoju dôstojnosť. Ale sezóna rybolovná fičí naplno, takže sa nebudeme rozptyľovávať kadejakými...

Neuveriteľné záplavy vystriedali spaľujúce horúčavy. Leto nám dáva najavo, že je tu a v plnej sile. Našťastie to ryby vnímajú o niečo pozitívnejšie a sú teraz celkom pri chuti. Prekrásne slnečné počasie, aspoň...

Aktuality - Majstrovstvá...

Majstrovstvá Slovenska v love rýb udicou na plávanú sú každoročne jednou z najprestížnejších súťaží športového rybolovu organizovaných u nás. Tohtoročné si však určite zaslúžia viacero NAJ, a to v dobrom...

Mäkkýše sladkovodných...

Mäkkýše sladkovodných ekosystémov

Pri svojich potulkách pri vode sa s nimi stretávame temer na každom kroku. Pomenúvame ich rôzne, ako slimáky, škľabky, korýtka... Často o nich diskutujeme ako o jednej z hlavných zložiek prirodzenej potravy rýb, a preto...

» viac »

Zamerané na podustvy 1....

Zamerané na podustvy 1. časť

Podustva severná, alebo pre znalcov latinčiny Vimba Vimba, je rybou vyskytujúcou sa v relatívne hojnom počte na celom území Slovenskej republiky. Relatívne preto, lebo stavy tejto nádhernej ryby dosť rapídne znižujú...

Zábavné gombíky -...

Zábavné gombíky - Minipelety ako univerzálna nástraha

V predchádzajúcich častiach nášho seriálu sme opisovali pelety ako návnadu aj nástrahu. V tejto časti rozšírime oblasť ich využitia ešte ďalej. Ak by niekto čakal, že budeme pátrať po zázračnej nástrahe, tak bude...

Júlový súmrak je horúci. Pološero sa rozprestiera po krajine veľmi pomaly. Ako sa chystá slnko k odpočinku, tak ožívajú drobné „upíry“, bzučia medzi lístím pobrežných rastlín a smelo nás dobýjajú. Moja družka...

Sumec africký - nový...

Sumec africký - nový obyvateľ našich vôd

Snaha o ulovenie sumca afrického „nakazí“ čoraz viac rybárov, čo nie je náhodné. Zdolanie a ulovenie väčšieho jedinca je mimoriadne zábavné, nech sa už pri ich love používa klasická udica s očkami, alebo hoci aj...

Detské rybárske preteky...

Detské rybárske preteky 2010 v Kameníne

Už tradične druhý júnový týždeň vo štvrtok zorganizovala MO SRZ Štúrovo preteky pre deti do 15 rokov. Tentoraz termín súťaže v rybolove padol na 17. júna. Toto podujatie sa uskutočňuje na odstavenom ramene Hrona,...

Nenápadní obyvatelia...

Nenápadní obyvatelia chladných vôd

V pstruhových a lipňových vodách sa pozornosť športových rybárov zameriava hlavne na hospodársky cenné druhy rýb. Chladné tečúce vody sú však domovom aj pre iné, spravidla menšie druhy rybieho spoločenstva. Tieto...

Tento zaujímavý kaprový revír s výmerou 15 hektárov sa nachádza na severozápadnom okraji Žiliny, v jej mestskej časti Strážov a v tesnej blízkosti vodnej nádrže Hričov, od ktorej je oddelený sypanou hrádzou. Na tomto...

Navijaky Mitchell Compact Surf Rybárske centrum Riverland prináša na trh novinku od firmy Mitchell – veľké kaprové navijaky Compact Surf, ktoré sa vyrábajú vo dvoch variantoch – Cooper (6 ložísk) a Gold (12 ložísk)....